Makkelijk praten natuurlijk als je 1.500 pk sterke supercars bouwt die - theoretisch - boven de 400 km/u kunnen lopen...
Volgens Christian von Koenigsegg, oprichter van Koenigsegg, is topsnelheid geen hoge prioriteit binnen het merk. 'Hoe belangrijk is dat getalletje uiteindelijk?' aldus Christian tegen Britse media. 'Onze klanten zijn veel meer geïnteresseerd in de rij-eigenschappen, de rij-emotie en het gebruiksgemak. Waanzinnige topsnelheden kan je toch enkel maar halen op afgesloten rechte stukken van 10 kilometer lang. Is het dan echt een noodzaak, of eerder een marketinggetal, die topsnelheid?'
Krijgen de kans niet
Marketinggezwets is het dus volgens Christian, die waanzinnige hoge topsnelheden. Anderzijds mag je niet vergeten dat Koenigsegg niet in staat is om te onderzoeken hoe snel zo'n One:1 kan lopen. Daarvoor hebben ze namelijk een testcircuit nodig dat lang genoeg is. En laat die nu veelal in handen zijn van Volkswagen. Het Ehra-Lessien circuit van VW zou ideaal zijn, maar een Bugatti-rivaal gaan ze daar niet meteen op laten. Misschien focust Koenigsegg dus niet echt meer op topsnelheid omdat ze momenteel toch niet over de middelen beschikken om die topsnelheid te kunnen tonen.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 19 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden