Begin deze maand toonde Suzuki dat het de Baleno terug vanonder het jaren 90-stof haalde. Meer dan een beeld van z'n profiel kregen we echter niet. Vandaag geven de Japanners een stuk meer informatie en foto's vrij.
Toegeven, het spannendste dat je dit jaar zal zien is de Baleno niet. Desalniettemin oogt het een stuk lekkerder dan die andere no nonsense hatchback van Suzuki, de Celerio. Visueel leent de Baleno penstreken van de iK-2 concept die werd voorgesteld op het autosalon van Genève. Meest opvallend is daarbij de grille die twee chromen vleugels heeft tot aan de koplampen. Een beeld van de achterkant geeft Suzuki nog niet vrij.
BoosterJet
Onderhuids gebruikt de Baleno een nieuw platform dat volgens Suzuki 'lichtgewicht is maar toch ultra stijf'. Onder de kap twee torretjes; een 1.0-liter BoosterJet benzine en een 1.2-liter DualJet. Die laatste kan je trouwens bekijken als een soort van semi-hybride. De DualJet beschikt namelijk over 'Smart Hybrid Vehicle by Suzuki' (SVHS), een systeem dat remenergie terugwint en die kracht gebruikt voor het starten, wegrijden en voeden van de elektronica. Prijzen en een exacte lanceringsdatum krijgen we binnen enkele weken op het autosalon van Frankfurt mee.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 1 dag geleden