Nu Porsche haar 911 volop aan de turbo hangt wordt zo'n 911 met drukvoeding plots een koopje. Want betaalde je voordien 169.000 euro voor de 911 Turbo, dan leg je nu amper 99.825 euro neer voor de 911 Carrera met turbo. Al vergelijk je dan eigenlijk appelen met peren...
De 911 Carrera en 911 Carrera S puren hun kracht voortaan uit een gloednieuwe boxermotor met turbo. Waardoor je dus niet meer diep in het gamma moet gaan kijken om turbokracht tegen te komen. Afhankelijk van hoe je het bekijkt is de negenelf daardoor spotgoedkoop, of toch weer een stukje duurder geworden.
Voordien betaalde je namelijk 93.170 euro en 108.174 euro voor respectievelijk de 911 Carrera en Carrera S. Met de komst van de facelift (en turbomotor) stijgen die prijzen naar 99.825 euro en 114.224 euro. Een prijsstijging van ruwweg 6.000 euro. Een meerprijs die Porsche verzacht door de opgewaardeerde ophanging, een lagere dorst en natuurlijk met de komst van stukken meer koppel dankzij de twee turbo's.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 5 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 8 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden