Het Japanse Daihatsu kom je niet vaak meer tegen in ons Belgenland. Op de thuismarkt geeft het echter stevig van jetje. Laatste inzending is deze Cast. Een Kei-car die sportief, klassiek of als een crossover kan getooid worden.
Op ons marktdeel van de aardbol begrijpen we de Kei-car-gekte niet helemaal. Niet gek als je er over nadenkt, want de kleine karretje krijgen kleine motoren en een nogal blokkerig uiterlijk. Vooral dat laatste blijkt wel eens een verkoopspijnpunt te zijn. Deze Cast probeert zich alleszins visueel te onderscheiden met behulp van drie versies. De Style is de klassieke variant met chromen accenten en een beige interieur terwijl de Sport het kleintje van 3,4 meter lang op sportief bumperwerk en schoeisel zet.
Helemaal in tred met de populaire segmenten is er ook de Activa, die plaatst de Cast 3 centimeter hoger op z'n pootjes waardoor je iets beter het bos in kan trekken. Denk trouwens niet dat enkel visuele pocherij is, want de Activa krijgt vierwielaandrijving met Hill Descent Control. Onder de kap van de Cast twee motoren; een 658 cc driecilinder met 52 pk en diezelfde motor met turbo goed voor 64 pk. Wij kunnen de styling alvast goed pruimen.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 13 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden