Puristen kregen een kleine hartaanval toen ze ontdekten dat de huidige 911 GT3 enkel beschikbaar is met PDK-automaat. Porsche gaat die fout rechtzetten met de volgende generatie, want die krijgt zowel handbak als automaat. Zo, iedereen gelukkig.
Volgens het hoofd van het Porsche GT-programma, Andreas Preuninger, heeft het merk bij de ontwikkeling van de 911 GT3 zicht iets té hard gefocust op technologie die logisch lijkt op circuit. Eerlijk is eerlijk, met een automaat met dubbele koppeling knal je nu eenmaal sneller over het circuit. Echter begrijpt Preuninger dat de puristen het gevoel hebben dat er iets verloren is gegaan.
Geen vrees echter, want op lange termijn wilt hij klanten beide keuzes geven (lees: bij de nieuwe generatie GT3). Echter zullen heel-and-toe'ers niet eens zo lang moeten wachten, want buiten de Cayman GT4 met handbak komt Porsche binnenkort ook naar buiten met de 911 R, een 911 met de motor van de GT3 maar met een handbak.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 19 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 22 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden