Een oldtimer die tot niemands verbeelding sprak ombouwen tot de ideale sleeper, het is een handige pool gelukt.
Het communisme heeft het leven geschonken aan tal van autoconstructeurs en automerken, Trabant is daarvan een perfect voorbeeld. Maar net zoals die tijd typeert, kwam er op het vlak van auto's weinig uit dat de moeite was. Maar dat wil niet zeggen dat er op basis van de Trabant niets mooi kan vloeien, kijk naar dit pareltje.
Veertien jaar geleden starte een man in Polen met het kopen en ombouwen van zijn Trabby. Naast de visuele aanpassingen pompte hij er een 1.1 liter van de Volkswagen Polo in. Nadien lepelde hij er een 1.3 in, nadien een 1.8 en zelfs de 2.0 uit de Golf GTI.
Later crasht hij zijn Audi TT, een andere wagen uit zijn collectie. Dat bracht hem op het idee om de 1.8 uit de TT in de Trabant te lepelen, samen met de vierwielaandrijving. Daarboven op installeerde hij ook de Audi remschijven, ABS en ESP.
Dat wil zeggen dat deze Trabant goed is voor 270 pk op 5.700 rpm en 369 Nm op 4.500 rpm. Daardoor sprint hij naar 100 km/u in 4,5 seconden, naar 200 km/u doet hij in 15,5 seconden.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 23 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden