Ouch: VW krijgt te maken met 'Brandalism' tijdens klimaattop Parijs

brandalism-vw_02

Of je moet onder een CO2-vriendelijke steen hebben gelegen, anders kan het je niet ontgaan zijn dat de klimaattop vandaag van start is gegaan in Parijs. Dat kan uiteraard niet zonder slag of stoot. Brandalism, de door zichzelf benoemde onofficiële partner van COP21 doet haar duit in het zakje door reclamepanelen in Parijs over te nemen met sarcastische reclames. Ook Volkswagen wordt daarbij niet gespaard.

Met #Dieselgate maakt Volkswagen geen goede beurt bij het grote publiek en al zeker niet bij eco-ridders. Brandalism vond het dan ook nodig om VW nog eens extra in haar onderbroek te zetten. Dat doen ze door sarcastische reclames te creëren die ze dan ophangen in bestaande reclamehouders (zoals aan bushaltes en in metro's). Een soort van vandalisme via reclame dus, vandaar ook de naam brandalism.

In Parijs werden er zo'n 600 posters gehangen naar aanleiding van de klimaattop. Naast Total en Mobil wordt ook VW op de korrel genomen. Wederom slechte reclame voor Volkswagen. Maar ergens... best wel geinig.

 brandalism-vw

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws