Ongeveer 99 procent van het cliënteel zal er niet bij stilstaan, maar afhankelijk van de uitvoering krijgt de nieuwe Toyota Prius een ander setje batterijen. Batterijen die op het eerste gezicht exact dezelfde prestaties weten op te teken. Waarom dan een verschil?
Standaard krijgt je nieuwe Toyota Prius een nikkel-metaal hydride batterijpak aan boord. Shop je voor de hogere uitvoeringen, dan krijg je een lithium-ion batterijpak onder de carrosserie. Dat doen de Japanners niet enkel omdat lithium-ion nu eenmaal beter klinkt, nee, Toyota legde zichzelf de verplichting op om ervoor te zorgen dat elke Prius, ongeacht de opties en uitvoering, exact dezelfde prestaties en het zelfde normverbruik kan neerzetten.
Steek je de Prius vol opties, dan zeult 'ie ook meer gewicht mee. Laat dat net zijn waar de lithium-ion-batterijen een mouw aan kunnen passen, want die zijn maar liefst 16 kilogram lichter dan de nikkel-metaal hydride-exemplaren. Waardoor het extra gewicht gecounterd wordt en jij weeral een weetje hebt om mee uit te pakken op café.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 20 uur geleden