Bij het zien van een Britse circuitraket op vier wielen zoals de MONO denk je niet meteen na over de binnenruimte. Toch Verloor BAC blijkbaar klanten omdat ze er gewoonweg niet in pasten. Tot nu, want de Britten ontwikkelden een breder chassis, waardoor er maar liefst 5,6 centimeter extra ruimte is in de breedte.
56 millimeter. Het klinkt belachelijk, maar in de autowereld zijn 5 extra centimeters in een interieur een wereld van verschil. Zelfs voor circuitbeestjes zoals de MONO. Want niet elke eigenaar is een afgetrainde Lewis Hamilton. Britse sportwagenfabrikant BAC zorgde dankzij het hertekenen van het chassis en het toepassen van dunnere panelen voor net wat meer ruimte in de breedte voor de inzittende.
Die aanpassingen hebben evenwel geen invloed op het uiterlijk van de wagen. Want die dimensies blijven helemaal hetzelfde, waardoor je je als eigenaar niet hoeft te schamen dat je voor het XL-interieur moet gaan. Dun of dik, de Mono pakt uit met een 2.5-liter viercilinder met 305 pk gekoppeld aan een - zonder chauffeur - leeggewicht van 580 kilogram. De term 'raket' waardig dus.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 17 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 20 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 23 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 23 uur geleden