Stukken duurder dan een full-option C4 Cactus, minder gebruiksgemak, een kleinere range en een slechtere afwerking. Slaagt Citroën de bal helemaal mis met de E-Mehari?
Tof idee, zo'n eerbetoon aan de originele Mehari uit 1968 gebaseerd op de nieuwe C4 Cactus. Echter draagt deze E-Mehari evenveel genen van de C4 Cactus als een cactus zelf. Want Citroën mag dan wel het design hebben bedacht, alle techniek komt van de Bolloré Blue Summer, een Frans elektrisch karretje zeg maar.
Nu hoeft dat niet slecht te zijn, want met een range van 200 km, een topsnelheid van 110 km/u en bakken charme is de E-Mehari best een geinig karretje. Mits Citroën een prijs vraagt in lijn voor wat je krijgt. Een full-option C4 Cactus kost zo'n 23.000 euro. De E-Mehari? Die krijgt een richtprijs van 25.000 euro. Alsjeblieft.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 13 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 16 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden