Op dit moment is de auto nog steeds een consumptieproduct maar als het van BMW en Jaguar af hangt, dan wordt het binnenkort een service. Een soort van Uber per merk, zeg maar.
Evolutie komt er door op een andere manier naar de dingen te zien. Had Microsoft destijds doorgehad dat de ellenlange namen bij MSN-profielen eigenlijk een soort van status-updates waren, ze hadden Facebook enkele jaren eerder uitgevonden. Ook automerken kijken naar steeds andere manieren om hun auto's aan de man te brengen. En met het wereldwijde succes van autodelen en Uber, springen BMW en Jaguar Land Rover mee op de band.
Reachnow & InMotion
Zo biedt BMW in Noord-Amerika (San Francisco en Seattle) ReachNow aan, een concept waarbij je op voorhand een BMW kan reserveren, laten leveren of oppikken op gedeelde plaatsen. Hetzelfde is Jaguar nu aan het uitwerken. Daar heet het InMotion en werkt en team van dertig personen aan het uitrollen van een autodelendienst met exclusief modellen van Jaguar en Land Rover.
Vind je op dit moment dus nog Polo's op autodeelplaatsen, dan kunnen er binnenkort wel eens een F-Type en M4 naast staan. Of we daar rouwig om zijn?
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 14 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 18 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden