Electra Meccanica Solo: Elektrische eenzitter met 200 km range

electra-meccanica-solo_01

Electra Meccanica, een voor ons onbekend bedrijf uit Canada is klaar met haar Solo, een soort van elektrisch karretje met drie wielen voor één chauffeur. Of er verder iets positief over valt te vertellen? Nou, de range van 200 kilometer misschien?

Stilaan krijgen door elektriciteit aangedreven voertuigen het nodige respect. Dat heeft er grotendeels te maken dat het gros van de auto's, motoren en fietsen er tegenwoordig gewoonweg uitzien als hun niet elektrische evenknieën. Een stap die ze bij Electra Meccanica nog niet zetten; want de Solo ziet er uit als een verzinsel van eind de jaren 90 om de toekomst van mobiliteit te schetsen.

Nu, ergens zou de Solo de toekomst kunnen zijn. Want de driewieler is elektrisch aangedreven en biedt plaats aan maar één chauffeur waardoor de afmetingen miniem zijn. Reed 80 procent van de Vlamingen met dit ding naar Brussel, er zou 's ochtends geen file zijn. Al moet je dan natuurlijk wel in zo'n afgrijselijk ding kruipen met 82 pk, een topsnelheid van 120 km/u en een theoretische range van 200 kilometer.

Toch maar door sparen voor een Nissan Leaf en consorten?

Laatst gepubliceerd

Reacties (1)

Plaats een reactie
marksken 10:40
afbeelding van marksken

Indien afmetingen (lengte) de problemen oplossen/ Is er niet ooit een ontwerp geweest dat het volgende idee had: een wagentje voor 2 met een aanhangwagentje in geval je met 4 of 5 de baan op moest. Het aanhangwagentje had een bijkomende motor voor het bijkomende gewicht te trotseren zodat de acceleraties ongeveer dezelfde bleven.
Indien ik me niet vergis was de beenruimte van de achterpassagiers eigenlijk de kofferruimte indien je de aanhangwagen niet mee had. O ja iedereen zat wel samen het concept had iets weg van een gelede bus, in t klein dan.
Voorkant zou in de huidige context elektrisch kunnen zijn, achterkant range extender, echter wie pendelt naar Brussel heeft niet genoeg met kleine elektrische range, dus iedereen zou toch ook de achterkant moeten meenemen, zeker s winters (verwarming) en 's zomers (airco)

Uw reactie

Recente reacties

acce 2024

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws