Cadillac vraagt 40% van haar VS-dealernetwerk om te sluiten

cadillac

Ooit het Mercedes van over het water, de laatste jaren wat in het slop geraakt. Al is er toekomst in zicht voor Cadillac, want vanaf januari 2017 start het met 'Project Pinnacle', een zelfontwikkelde hulpmissie zeg maar. Daarvoor raadt het alvast meer dan 40 procent van haar VS-dealers aan om te stoppen met Cadillacs te verkopen. Hunk?

Een gevalletje 'afhankelijk van hoe je de cijfers bekijkt', deze berichtgeving. Want jawel, zo maar even bijna de helft van je dealernetwerk sluiten klinkt als een serieuze bom. Echter zit er een doordachte strategie achter. Cadillac beschikt namelijk over +900 dealers in de VS waarvan meer dan veertig procent op jaarbasis geen 50 auto's verkoopt. Waardoor ze in totaal amper goed zijn voor 9 procent van de totaalverkoop.

Het lijkt Cadillac dan ook beter om de logo's van de muren te halen bij die dealers. Simpelweg omdat het merk vanaf volgend jaar start met een rebranding waarbij dealers stevig zullen moeten investeren. Te zwaar voor die 'kleine' dealers, waardoor het merk tot 180.000 dollar aanbiedt om te stoppen met Cadillacs te verkopen. Zijn de zowat 400 dealers slim, dan pakken ze dat geld best gewoon zo aan, want buiten 6 dealers verkopen ze ook nog andere producten van GM.

Benieuwd of Cadillac zich terug op de sporen krijgt.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws