Porsche hoopt binnen afzienbare tijd 10 procent van haar omzet te genereren via digitale diensten. Denk aan een verkeersassistent, live weersinformatie of digitale assistent die een parkeerplaats voor je zoekt in de buurt. Waarmee de digitaliseren van de automobiel zich ook bij de jongens uit Stuttgart door duwt.
Vorig jaar richtte het sportwagenmerk uit Stuttgart een afdeling op dat zich de komende jaren moet bezighouden met het ontwikkeling van digitale diensten voor al haar modellen. Geen klein hobbyproject, want op termijn moeten die diensten instaan voor zo'n 10 procent van de inkomsten van het Duitse merk. Dat las je goed, 10 procent. Een beslissing die het merk liet vallen tijdens persconferentie in Stuttgart.
Bedoeling is om vooruit te kijken naar de toekomst, waar autonome technologie steeds belangrijker zal worden. Waardoor pk's en sprintcijfers een minder belangrijke rol zullen innemen bij klanten. Aan-boord-technologie zal daar tegenover steeds belangrijker worden en één van dé manieren zijn om meer omzet te draaien. Misschien gaan we dus wel naar een toekomst waar je niet betaalt voor het Sport-pakket met 20 extra paarden maar wel voor een file-assistent die slimmer is dan het standaard model.
Recente reacties
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Eigenlijk bitter weinig, behalve dat ze op het nieuwe 'EMA'-platform moeten staan en ook ergens in...
Door Joram 9 uur geleden
Elektrische Range Rover mag voor het eerst buitenspelen
Hebben jullie al meer info omtrent de andere modellen die Land Rover onder de naam Range Rover wilt...
Door this 13 uur geleden
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 1 dag geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 1 dag geleden