De koning van de voorwielaangedreven kanonnen? Dat moet wel Honda zijn met de nieuwe Civic Type-R. Het Japanse merk liet nu uitschijnen dat het een automaat overwoog voor de Type-R maar dat die té zwaar zou zijn en de balans in het gedrang zou brengen. Detailzoekers, die Japanners.
Als je weet hoe minuscuul de ingenieurs bij Honda te werk gaan voor het ontwikkeling van de Type-R, dan komt dit nieuwtje niet echt als een verrassing. Het getuigt evenwel van lef, want had Honda ook een automaat aangeboden in de Civic Type-R, dan kreeg het meteen toegang tot een groter klantenbestand. Een automaat (zelfs met dubbele koppeling) werd overwogen maar richting de prullenmand verwezen wegens; te zwaar.
Een verhaal dat Yuji Matsumochi, de assistent project leider voor de tiende Civic Type-R, zelf vertelde op de Australische lancering. Volgens hem kon zo'n automaat niet door de beugel omdat de aandrijflijn zo licht mogelijk moest zijn. De motor op zichzelf en de stevige vooras zorgen voor het nodige gewicht op de neus, een zware (lees: zwaarder dan manuele zesbak) automaat mee vooraan zou de balans van de wagen in het gedrang brengen. Eigenzinnige jongens, daar bij Honda...
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 3 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 20 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden