
De relatie met Tata mag dan wel geëindigd zijn, Skoda blijf op koers om tegen 2020 met een budgetwagen op de markt te komen. Al zal die dus niet op gerief van Tata staan.
Het is een publiek geheim dat de Volkswagen Groep via Skoda een budgetwagen wil produceren voor groeimarkten zoals Indië. Daarvoor werd eerst de hand uitgereikt richting Tata Motors, om zo te zien of Skoda gebruik zou kunnen maken van één van de budgetplatformen van het Indiaas automerk. Dat plan ging niet door, omdat Skoda vreesde dat het in de toekomst te zwaar zou moeten investeren om dat AMP-platform op emissie- en veiligheidsniveau te krijgen.
Waardoor de kous af leek en Skoda niet met een budgetwagen zou komen. Of toch niet, want Thomas Sedran, het strategiehoofd van VAG, liet weten dat Skoda een reeks 'ideeën' heeft uitgewerkt voor een budgetwagen in Indië. Een wagen die dan eveneens ingezet kan worden in Brazilië en Iran. Waardoor Skoda tegen 2020 toch terug een beetje het budgetmerk van weleer kan worden. Verwacht dit echter niet op Europese markt, want hier moet het net allemaal nog een stukje emotievoller worden.
Recente reacties
Prijslijst: zoveel kost de nieuwe Volkswagen Tiguan eHybrid (2020)
mja, Geraard zegt soms 13kWh, soms 9.2kWh. Ik refereerde eigenlijk naar de VW-website waar de...
Door Jacky 1 dag geleden
Over Suzuki en MG, met Bart Hendrickx - RoadTrip Salonspecial
altijd al sympathie gehad voor Suzuki. Maar wat hangt die PSA leeuw daar in die catacomben te doen...
Door suskewiet 1 dag geleden
Rij-impressie + video: Hyundai Tucson (2020)
U bedoelt 2.0 diesel de 18d ;) die zijn wel zuinig idd
Door Davy vd 1 dag geleden
Rijtest: Fiat Panda Hybrid (2020)
Groot gelijk maar Is nu veranderd. Die batterij staat nu rechts onder de passagiers zetel.
Door Joris Vanlishout 1 dag geleden