Dacia: 'We doen niet mee aan zinloze technologie'

dacia-duster

Volgens een onderzoek door Dacia in het Verenigd Koninkrijk weet meer dan de helft van de respondenten niet waarvoor alle knopjes op de wasmachine dienen. Technologie is té gecompliceerd geworden volgens het merk en het trekt daartegen ten strijde.

'Simpel is slim', dat is het kernstatement van waaruit Dacia altijd vertrekt wanneer het nieuwe technologie wil implementeren in een productiemodel. Technologie moet er niet aan boord zijn omdat het simpelweg technologisch is. Nee, chauffeurs moeten er ook daadwerkelijk iets aan hebben. Waarmee het Roemeense merk stiekem een sneer geeft naar de techoorlog die verschillende - vooral Duitse - merken aan het voeren zijn. Volgens Dacia gebruiken miljoenen mensen maar de helft van de functies die moderne toestellen aan kunnen. Waardoor het bedrijf in twijfel stelt hoe nuttig die gizmo's nu echt zijn voor de gebruiker.

'We doen geen zinloze technologie', aldus Dacia. 'We zijn trots op het feit dat we onze klanten exact geven wat ze nodig hebben voor een aanvaardbare prijs.' Sja, kan je de Roemenen eigenlijk ongelijk geven?

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 2 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
andre123 17:56
afbeelding van andre123

kwestie van gezond verstand!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bart Abels 13:31
afbeelding van Bart Abels

Helemaal mee eens! Als ik na een dag werken de hele dag in de auto van de baas heb gereden (nieuwste VW touran) is het een verademing om weer in mijn eigen Dacia Logan MCV2 te stappen. Erg leuk hoor dat ik in de touran automatisch kan inparkeren ... maar ik heb het een keer gebruikt om te kijken of het echt werkt en daarna nooit meer. Het is een feit dat ik in de VW de heft van de knopjes en snufjes niet gebruik ... en dat zijn nou precies de dingen die ik in mijn Dacia (niet) mis!

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws