Vice president van BMW M, Dirck Hacker, heeft een boekje open gedaan over de toekomst van de performance-afdeling. Of voorwielaangedreven M'ers in de pijplijn zitten?
Laten we jullie niet langer in spanning houden; volgens BMW hoort er geen M-badge thuis op een voorwielaangedreven wagen. Meer nog, volgens de vice president van BMW M, Dirck Hacker, is het onmogelijk om een auto te voelen als 'ie de voorwielen aanstuurt. Al verwijzen we hem daarvoor even graag door naar dochtermerk MINI van BMW maar dat is een andere zaak natuurlijk.
Exit handbak, RWD voor M4
Ook laat Hacker nog weten dat de huidige M2 wel eens de laatste M-wagen kan worden met een manuele bak. Dit omdat klanten nog amper ééntje bestellen met een manuele versnellingsbak. 'De automaat met dubbele koppeling is sneller en efficiënter', aldus Hacker.
Daarnaast schijnt Hacker ook nog wat licht op de volgende generatie M3 en M4. Die blijven vasthouden aan achterwielaandrijving, in tegenstelling tot de M5 die het nu met 4WD doet
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 18 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 1 dag geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 1 dag geleden