PSA trekt naar de VS, met Opel als koevoet?

psa-vs

De kogel is door de kerk; PSA trekt naar de US of A en strijkt neer in Atlanta. Het geeft de tweede grootste Europese constructeur alvast een uitvalsbasis voor haar Amerikaanse verovering. Jawel, die plannen zijn er. Binnenkort een C4 Cactus met driecilinder in de VS? Of helemaal gek; een Opel Insignia...

PSA, het moederbedrijf van Peugeot, Citroën, DS en Opel, heeft plannen om naar Amerika te trekken. Concrete plannen, want het heeft een hoofdkwartier neergepoot in Atlanta en een CEO voor PSA Noord Amerika aangesteld (Larry Dominique). Het doel is om op termijn modellen van de PSA-groep te gaan verkopen in de VS. Waardoor het aankopen van Opel vorig jaar meteen een extra lading krijgt, want binnenin Opel zitten een hoop werknemers die voordien in Amerika gestationeerd waren onder het GM-leiderschap. Een belangrijk 'bezit' voor PSA, want die kennen de Amerikaanse markt als geen ander.

Hamvraag blijft natuurlijk welke merken Amerikaanse klanten zullen gaan moeten bedienen. DS lijkt een kanshebber, al mogen we uiteraard niet Opel vergeten. Veel Opels (zoals de Insignia) worden/werden onder GM-leiderschap verkocht onder Amerikaanse merken zoals Buick. Wordt vervolgd.

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
Rick 15:17
afbeelding van Rick

Ik hoop dat ze Opel ook in de VS gaan verkopen, en dat ze de mensen bij Buick cq andere merken weg halen. Mooie trap in de kont voor GM.

Pieter E 16:32
afbeelding van Pieter E

Die opels worden daar toch al verkocht? zijn daar gerebadged als Buick

Yvesw 19:11
afbeelding van Yvesw

Pieter E: Klopt, maar Opel is nu in handen van PSA en niet meer GM, waardoor GM geen toekomstige Opel-modellen meer naar de VS kan halen. En daar kan PSA nu net een slim spelletje spelen, door ze gewoon onder Opel-badge te gaan verkopen. ;-)

B4 21:21
afbeelding van B4

Eigenlijk wel grappig dat de nieuwe Insignia in de VS als Buick wordt aangeboden en de volledige verkoop van de 2018 Regal pas in februari start. Maar zouden ze bij PSA niet eerst een beetje uitkijken naar wat de verkoop van de Holden Commodore gaat doen in Australië? 30 jaar lang de best verkopende auto Down Under maar nu de productie in Duitsland is, en de nieuwe Commodore/Insignia een stuk kleiner, zwakker en vermoedelijk ook duurder is, is de vraag of ze in Australië hier wel op zitten wachten...

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws