Volgende week trekt Toyota het doek van haar derde generatie Auris. Uiteraard zit er ook een hybrideversie onder dat doek. Met een nieuwe 2-liter viercilinder als verbrandingsmotor naast de elektrokracht. Voor straffere prestaties.
We noemen 'm op de redactie wel eens de meest perfecte hybride op de markt, de Toyota Auris TouringSports. Ruim, betaalbaar, ecologisch en standaard met (CVT-) automaat. Alleen valt de 1.8 benzine in het hybride-geheel soms buiten adem. Niet gek als je weet dat die zo eco-getuned is dat hij over amper 99 paarden beschikt. Die tijden zouden achter ons moeten liggen met de nieuwe generatie die Toyota volgende week zal tonen op het autosalon van Genève.
De Japanners zullen de derde generatie Auris namelijk gebruiken als startschot voor de nieuwe dual hybrid-strategie. Eentje waarbij er plaats is voor een zogenaamde 'Highpower'-versie. Daarvoor ontwikkelde Toyota een nieuwe hybride-aandrijving die gebruik maakt van een 2-liter viercilinder benzine. Het resultaat is alvast 144 pk en 180 Nm. Al zijn we niet zeker dat Toyota er de elektromotor al bij rekent. Is dit niet het geval, dan spreken we hier over een Auris van om en bij de 180 pk. Een serieus verschil met de huidige 136 paarden in de Auris HSD.
Nog een weekje wachten dus, op deze nieuwe Auris.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 37 min geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 6 uur geleden