Nu de Cayman aan een turbogeladen viercilinder hangt moet je al uitkijken naar de GT4 voor je atmosferische zescilinder-punch. Eentje om naar uit te kijken dus, de 718 Cayman GT4.
Alsof een engel vanuit de hemel kwam om het goede nieuws te brengen. Ja, er komt een GT4 van de huidige Cayman en ja, hij zal terug een atmosferische zescilinder boxermotor krijgen. Dat wist Andreas Preuninger, hoofd van de meest performante modellen bij Porsche te zeggen. Meer nog, dat blok is een teruggeschroefde 4-liter vanuit de 911 GT3 en kan je desgewenst bedienen met 3 pedalen (lees: mét handbak).
Een soort van 911 GT3 light dus. Met een vermogen dat nog steeds over de 400 pk-grens zal kijken. Eveneens 'light' door het lagere gewicht dat deze GT4 voor zal kunnen leggen. Het nadeel? Volgens kenners zal het nog tot volgend jaar duren voor Porsche het doek zal trekken van deze 718 Cayman GT4.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 7 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 22 uur geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden