Groot nieuws op het autosalon van Genève vorig jaar. Want niet alleen was het Nederlanse Spyker terug met een nieuw model, het ging ook motoren lenen van Koenigsegg. Hoeveel motoren Spyker sinds die bekendmaking al gekocht heeft? Nul.
We beginnen Spyker er van te verdenken een dekmantel te zijn van illegale kazen. Hoe anders kan je verklaren dat het merk er in slaagt al meer dan veertien jaar te bengelen tussen compleet bankroet, gigantisch succesvol, failliet, moederbedrijf van Saab en vergeten? Ondertussen zitten we weer ergens aan de zuidkant van de succeslijn, zo blijkt uit een nieuwtje die onze collega's van Autovisie op wisten te rakelen.
Wat blijkt? Uit de samenwerking tussen Spyker en Koenigsegg - met grote trom aangekondigd in 2017 - is nog niet veel omgezet in daden. Spyker zou gebruik gaan maken van een 600 pk sterke 5-liter V8 van het Zweedse merk maar tot op heden is er nog geen enkele motor verscheept van Zweden naar Nederland. Oorzaak? Blijkt dat Spyker zich niet aan haar deel van het contract heeft gehouden. Waardoor het merk van Victor Muller weer even in de vergetelheid zal verdwijnen.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 9 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden