Euhm: Nog geen enkele klant heeft een Koenigsegg Regera in handen

koenigsegg regera

Vier jaar geleden schreven 80 klanten gezamenlijk een slordige 128 miljoen euro over naar de bankrekening van Koenigsegg. Reden? De Regera. De nieuwste hypercar van het merk. Alleen... geen enkele klant heeft tot nu toe zo'n Regera mogen ontvangen. Wat is er aan de hand?

Geen paniek, Koenigsegg is heus geen Spykertje aan het doen. Wel neemt het merk duidelijk haar tijd met de productie van de Regera, een hybride hypercar zonder versnellingsbak. Die drie termen samen rechtvaardigen al die lange wachttijd. Toch zou er schot in de zaak zitten, want het Zweedse bedrijf is volop bezig met testexemplaren tegen de muur te rijden om crashtestdata te verzamelen. Eind dit jaar zouden de eerste klanten dan een prototype kunnen gaan rijden in de buurt van het hoofdkwartier. Wanneer de leveringen starten... dat is nog steeds een groot vraagteken.

Hypercarkiller

De Regera werd voor het eerst getoond op het autosalon van Genève in 2014 en zette Koenigsegg nog wat straffer op de kaart. De woeste 5-liter V8 met twee turbo's van het merk tekende weer present maar die krijgt in de Regera hulp van 3 elektromotoren. Het resultaat is 1.800 pk en 2.000 Nm koppel dat zonder versnellingsbak (direct drive waarbij de elektromotoren compenseren voor de "grote" tandwielverhouding) naar de wielen wordt gezonden.

Performant genoeg om in het rijtje te kunnen gaan staan van de Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder en de McLaren P1. Alleen moet de Regera nog wel tot bij de klanten geraken natuurlijk.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 0 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws