Volvo wil minder een autobouwer en meer een aanbieder van mobiliteitsdiensten worden. Dat het de Zweden menens is, blijkt uit de overname van FreeWire Technologies, dat ‘draagbare’ batterijen voor elektrische auto’s ontwikkelt.
Straks opent het salon van Los Angeles zijn deuren en staat er op de stand van Volvo geen enkele auto. De Zweden willen op die manier aantonen dat ze zichzelf meer zien als een aanbieder van mobiliteitsdiensten dan als een autoconstructeur. Tegelijk heeft het merk in het verleden al laten verstaan dat elektrificatie een belangrijk punt wordt in de ontwikkeling van zijn auto’s. De twee thema’s komen mooi samen in de overname van FreeWire Technologies, een bedrijf uit San Francisco dat mobiele herlaadmogelijkheden voor elektrische auto’s ontwikkelt. Concreet gaat het om grote en zeer krachtige batterijen die zeer hoge laadvermogens kunnen ontwikkelen en die dankzij wieltjes of zelfs een aanhangwagen gemakkelijk kunnen worden verplaatst. Bekijk het als een alternatief voor een noodgenerator, maar dan met een veel hoger vermogen (en geen uitstoot).
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 4 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 19 uur geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden