"Er is geen nood voor een 9 Reeks", aldus Klaus Frölich hoofd R&D bij BMW. En als Klaus het zegt...
Met de 8 Reeks spits BMW zich na enkele jaren van afwezigheid terug toe op het segment van de impressionante coupés en cabrio's. Die 8-modellen zullen meteen ook dienen als hekkensluiters bovenaan het gamma, want volgens hoofd R&D van het Duitse merk Klaus Frölich is er geen nood voor een 9 Reeks. De man geloof er namelijk in dat je helemaal bovenaan uit moet kunnen pakken met drie modellen; een sedan, SUV en een emotionele sportwagen. De 7 Reeks, X7 en 8 Reeks vervullen die rol met verve volgens Klaus.
Meer nog, hij laat in één adam weten dat er genoeg concurrenten zijn die het gamma helemaal bovenaan aan het terugschroeven zijn door de lage volumes die er gedraaid worden. Hoewel dus op papier logisch is het inderdaad maar de vraag welke rol zo'n "9 Reeks" zou moeten gaan vervullen. Want zoek je een BMW met nog een serieuze grob extra luxe... dan kom je bij dochterbedrijf Rolls-Royce terecht natuurlijk.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 18 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden