Top 5 verdiende 45,5 miljoen euro bij Ford in 2018

ford-lonen

Ford betaalde vorig jaar 45,5 miljoen euro loon aan haar 5 grootste verdieners binnen het merk. Daaronder ook CEO Jim Hackett die een dikke 15 miljoen euro op zijn rekening mocht parkeren. Een riant salaris te midden van een hervorming in Europa waar duizenden banen op til staan.

Het gaat niet goed met Ford Europa. Zo liet de Blauwe Ovaal onlangs nog weten dat er meer dan 5.000 banen op til staan in onze contreien. Ondanks het aanspannen van de broeksriem werden de 5 grootste verdieners bij Ford riant verloond.

Om je een idee te geven; de CEO van het bedrijf, Jim hackett, mocht vorig jaar 15,6 miljoen euro op zijn rekening parkeren (17,8 miljoen dollar). Een miljoentje meer dan het jaar voordien trouwens. "Amper" 1,5 miljoen daarvan zijn puur loon. De resterende miljoenen zijn aandelen, gelden vanuit een compensatieplan (geen mop) en dik 500.000 euro van zijn inkomsten vallen onder "varia".

Ook CFO, bestuurslid en Presidenten delen mee

Daarmee is Jim Hackett zonder twijfel de grootste verdiener binnen Ford, niet onlogisch als grote baas natuurlijk. Ook CFO Bob Shanks werd vorig jaar vergoed voor 7,3 miljoen euro. Bestuurslid Bill Ford (kleinzoon van) mocht 12 miljoen euro parkeren.

President van Global Markets Jim Farley en President van Global Operations Joe Hinrichs moeten het met maar 5,1 miljoen doen. De stumperds... Het resultaat is alvast dat Ford vorig jaar 45,5 miljoen euro betaalde aan haar 5 grootste verdieners. An sich geen exuberante bedragen in de sector maar ongetwijfeld zuur nieuws voor duizenden Europeanen die de komende jaren hun job zullen verliezen. Gouden handdruk of niet.

Auteur: Auteur: Yves
Reacties: 4 reacties

Laatst gepubliceerd

Reacties (4)

Plaats een reactie
andre123 18:26
afbeelding van andre123

typisch,de ceo vult zijn zakken en het voetvolk vliegt buiten.
precies of het gaat over de banksector..................

Vdsmichiel 19:47
afbeelding van Vdsmichiel

Het is nog cynischer: de bazen verdienen net bonussen als ze erin slagen de kosten te drukken - lees volk te ontslaan - want dat is dus goed nieuws voor de aandeelhouders, meestal mensen met al veel centen. Hoe lang nog voor de bom barst?

Jelledr 21:27
afbeelding van Jelledr

Degoutant en wraakroepend tegelijk. De transit wordt alvast van ons lijstje geschrapt. Ok het mag overal zo zijn maar eerlijk is het in ieder geval niet en zal het ook nooit worden. Ook zonde dat de regering oudere wagens weert. Mss nog liever een oude wagen kopen en zelf sleutelen dan bedrogen worden in de showroom. Maar ja in een (vrije) samenleving zijn we binnenkort niet eens meer vrij in de keuze betreffende onze voertuigen.

andre123 08:14
afbeelding van andre123

maak u geen illusie's ,bij ford weten ze ook dat de meeste een kort geheugen hebben.
over enkele weken praat bijna niemand er nog over en doen ze gewoon verder.
helaas....

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws