Ford betaalde vorig jaar 45,5 miljoen euro loon aan haar 5 grootste verdieners binnen het merk. Daaronder ook CEO Jim Hackett die een dikke 15 miljoen euro op zijn rekening mocht parkeren. Een riant salaris te midden van een hervorming in Europa waar duizenden banen op til staan.
Het gaat niet goed met Ford Europa. Zo liet de Blauwe Ovaal onlangs nog weten dat er meer dan 5.000 banen op til staan in onze contreien. Ondanks het aanspannen van de broeksriem werden de 5 grootste verdieners bij Ford riant verloond.
Om je een idee te geven; de CEO van het bedrijf, Jim hackett, mocht vorig jaar 15,6 miljoen euro op zijn rekening parkeren (17,8 miljoen dollar). Een miljoentje meer dan het jaar voordien trouwens. "Amper" 1,5 miljoen daarvan zijn puur loon. De resterende miljoenen zijn aandelen, gelden vanuit een compensatieplan (geen mop) en dik 500.000 euro van zijn inkomsten vallen onder "varia".
Ook CFO, bestuurslid en Presidenten delen mee
Daarmee is Jim Hackett zonder twijfel de grootste verdiener binnen Ford, niet onlogisch als grote baas natuurlijk. Ook CFO Bob Shanks werd vorig jaar vergoed voor 7,3 miljoen euro. Bestuurslid Bill Ford (kleinzoon van) mocht 12 miljoen euro parkeren.
President van Global Markets Jim Farley en President van Global Operations Joe Hinrichs moeten het met maar 5,1 miljoen doen. De stumperds... Het resultaat is alvast dat Ford vorig jaar 45,5 miljoen euro betaalde aan haar 5 grootste verdieners. An sich geen exuberante bedragen in de sector maar ongetwijfeld zuur nieuws voor duizenden Europeanen die de komende jaren hun job zullen verliezen. Gouden handdruk of niet.
Recente reacties
Dit kost de kleinste BMW met de lichtste motor (2024)
Lichtste versie van de vorige generatie waren de 116i en de 118i. In Nederland was dit de 120i. Heb...
Door Christophe 14 uur geleden
Waarom zou je Euro 98-benzine (E5) tanken in plaats van Euro 95 (E10)?
Ik lees hier nogal wat ! Vooreerst het octaangetal : Is een relatief getal dat de klopvastheid van...
Door Guido 14 uur geleden
Ineos stopt al zijn productie... en daar kan het zelf niet aan doen
dat ze dan maar ASAP naar Corbeau bellen, lijkt me de enige gepaste opvolger
Door Yannick 15 uur geleden
Dacia viert LPG-succes, maar is het ook een aanrader?
Ik rijdt nu 9 jaar met een dacia logan . Nog nooit stukken gehad. Een onderhoudsbeurt van 200 euro...
Door Rene Stabel 1 dag geleden