Vorig jaar sloot Porsche de deuren van haar Nardo testcenter om de site een serieuze poetsbeurt te geven. Het resultaat? Een investering van 35 miljoen euro om nieuw asfalt te leggen op alle parcours en nog wat andere kleine tweaks. Kijk, je moet nu eenmaal investeren om rijdersauto's zoals die van Porsche voor te kunnen leggen...
Porsche heeft één van haar favoriete testcentra duchtig onder handen genomen. Waardoor het mytische Nardò Technical Center frisser dan ooit voor de dag komt. Met dank aan compleet nieuw asfalt op alle parcours, een gerenoveerd "testplatform" en een nieuw geïnstalleerde vangrail. Kostprijs? 35 miljoen euro. Alsjeblieft.
Al doet Porsche er goed aan om Nardo fris als een hoentje te houden. Het circuit heeft namelijk niet enkel een mythisch aura - met dank aan waanzinnige snelheidspogingen op het ronde stuk van 12.6 km - het is één van de oudste testcentra op Europees grondgebied. In 1975 was Fiat nog de bezieler van de Nardo Ring in het gelijknamige petieterige stadje Nardò (Italië). In 2012 kocht Porsche het testcentrum over.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 1 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 2 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 19 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 21 uur geleden