Europa steekt prop in uitlaat AMG

amg uitlaatgeluid

Auto's zullen en moeten stiller worden van Europa. Zonder uitzondering voor sportieve modellen. Waardoor zelfs uitlaatvirtuoos AMG de dans niet ontspringt. Verwacht je de komende jaren dan ook aan auditief gecastreerde sportwagens. Bedankt, Europa.

Niet dat AMG aan de alarmbel trekt maar tegenover Australische media liet Bastian Bogenschutz, de man achter de Mercedes-AMG A 45, wel vallen waarom AMG's nieuwste opvallend stiller is. Met dank aan Europa, aldus Bogenschutz. Want de EU wil dat uitlaten elke 2 jaar een stuk stiller worden. Een lokale beleidsbeslissing met een globaal effect, want voor automerken is het vaak te duur om een EU-uitlaatsysteem en een non-EU-systeem te ontwikkelen. Waardoor iedereen stiller uitlaatgeborrel krijgt.

Het is niet enkel een probleem voor AMG trouwens, want ook andere automerken met sportieve wagens in het gamma kampen met het probleem. Waardoor automerken - net zoals Mercedes - steeds vaker grijpen naar de MP3-oplossing. Anders gezegd; ze brengen het verloren uitlaatgeluid naar het interieur via een digitale recreatie. Een alternatief, dat wel maar heus geen oplossing. Genieten nu het nog kan dus. Want voor je het weet klinkt de nieuwe C 63 AMG niet meer luider dan een leasingdiesel.

Laatst gepubliceerd

Reacties (13)

Plaats een reactie
andre123 10:39
afbeelding van andre123

FRAPPANT
een ev binden ze een bel aan,
een ice een prop in zijn gat............

4g63 11:00
afbeelding van 4g63

Zijn met z'n allen al stiller dan 30j geleden, nu nog wat middendempers erbij ed, waarom? En ook hier weer, straks mag een verbrandingsmotor amper nog ergens rijden, komt er dus uiteindelijk toch aan, dus nu nog wagens wat verplicht duurder maken door Europa, dat in vele landen met verschillende maten en gewichten werkt qua autoveiligheid trouwens.
LEZ heeft men erdoor gekregen, zelfde mening hierover, nu dit, binnenkort nog wielen en pedalen die moeten inklappen bij aanrijding, hup nog wat duurder,...
Bij een bovengemiddelde motor hoort dat er toch bij, zonder storend te zijn OK, maar als je jezelf pakweg 150kW aanschaft dan mag daar toch een sound inzitten vind k.

Bruno Aelbrecht 13:29
afbeelding van Bruno Aelbrecht

BMW heeft hier ook last van. De M2 competition bv, heeft omwille van de verplichte OPF (Otto Partikul Filter) een totaal ander geluid in Europa dan in de VS.
Kans lijkt me niet onbestaande, dat grote merken nog steeds een 2 systeem zullen ontwikkelen voor de VS... Auto's moeten daar ook sowieso lokaal gehomologeerd worden, dacht ik.

JRE 16:53
afbeelding van JRE

Die trompet met ontploffingen in van die kleine AMG's trok toch op niets. Het is ook onder andere de schuld van die A45-johnnies dat het uit is met de pret. Die maken zoveel mogelijk lawaai als ze door een stad rijden.

Voor andere sportwagens is het wél jammer. Gelukkig dat een 911 GT3 of een 458 Italia er geen last van heeft.

Pathfinder 16:59
afbeelding van Pathfinder

Eerst zitten ze te zeggen dat elektrische- en hybride wagens meer lawaai moeten maken voor de veiligheid voor mensen rondom de voertuigen bv. Voetgangers.... en nu moeten de auto's stiller worden???? Explain this to me plzzzz...

andre123 08:26
afbeelding van andre123

dat krijgde met al die uitgerangeerde politiekers die op een zijspoor zich wat bezig moeten houden.
alsof er geen belangrijker problemen zijn...

Luc Moortgat 09:13
afbeelding van Luc Moortgat

De oorzaak ligt aan de viercilindertjes met plofgeluidjes en diverse met een of ander onnozel kleppensysteem, met een knopje. Jammer dat europa diende in te grijpen door het misbruik van de pochertjes.

Lionel 11:03
afbeelding van Lionel

Zouden ze niet beter die overdreven moto geluiden waar je doof van wordt aan banden leggen?

Polleke de Genieter 12:56
afbeelding van Polleke de Genieter

Goed gedaan E.U.!
Nu is de maat bij mij vol en staat het zeker vast, ik neem mijn fortuin van de Europese banken, verkoop mijn villa's in Spanje, Italië en Benelux landen, al de aandelen met een Europees smaakje gaan de markt op en mijn bedrijf gaat te koop.
Als ik mijn pleziertje als autoliefhebber hier niet meer mag hebben, dan ga ik elders. De wereld is groot genoeg en genoeg kandidaten die me met open armen ontvangen! De heren bureaucraten in Brussel en Straatsburg kunnen mijn rug op, ga maar lekker verder op je electrische fiets in je geitenwollen sokken. ICH shaffe es ach!
Het enige continent waar evolutie omgekeerd gaat, lijkt me wel. Binnenkort in de dealer dicht bij u, paard en kar....

JRE 14:11
afbeelding van JRE

Met zo'n fortuin lijkt het met sterk dat je last hebt van dergelijke wetgeving. Koop een XJC 12-cilinder met open uitlaat om van je villa's in Italië naar je patrimonium in de Benelux te rijden.

Kris den stillen 15:18
afbeelding van Kris den stillen

Beste Polleke,

Verkoop jij maar alvast alles mocht je inderdaad effectief iets te koop zou hebben. Graag zelfs!
België heeft al meer dan genoeg aan lawaai makers op dit moment. Ga anders in de politiek? Daar kan je ongestoord decibels leveren zonder emand daar aanstoot aan geeft.

Hopelijk nemen ze ook eens die luidruchtige oksel brommers onder de loep.

Iedereen zal er beter van worden.

Maurice 13:43
afbeelding van Maurice

En wanneer gebeurt dat met Harley motoren
Of zijn al die motoren beter dan de rest

GLENN 14:48
afbeelding van GLENN

Wat bedoel je? Harley's voldoen net als iedere andere motorfiets af-fabriek aan de geldende geluidsnormen. 77db dynamisch gemeten (euro 4).

En de nieuwe A45 klinkt wat mij betreft beter. Lekker donker en zonder achterlijk artificieel geknetter.

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws