Auto's zullen en moeten stiller worden van Europa. Zonder uitzondering voor sportieve modellen. Waardoor zelfs uitlaatvirtuoos AMG de dans niet ontspringt. Verwacht je de komende jaren dan ook aan auditief gecastreerde sportwagens. Bedankt, Europa.
Niet dat AMG aan de alarmbel trekt maar tegenover Australische media liet Bastian Bogenschutz, de man achter de Mercedes-AMG A 45, wel vallen waarom AMG's nieuwste opvallend stiller is. Met dank aan Europa, aldus Bogenschutz. Want de EU wil dat uitlaten elke 2 jaar een stuk stiller worden. Een lokale beleidsbeslissing met een globaal effect, want voor automerken is het vaak te duur om een EU-uitlaatsysteem en een non-EU-systeem te ontwikkelen. Waardoor iedereen stiller uitlaatgeborrel krijgt.
Het is niet enkel een probleem voor AMG trouwens, want ook andere automerken met sportieve wagens in het gamma kampen met het probleem. Waardoor automerken - net zoals Mercedes - steeds vaker grijpen naar de MP3-oplossing. Anders gezegd; ze brengen het verloren uitlaatgeluid naar het interieur via een digitale recreatie. Een alternatief, dat wel maar heus geen oplossing. Genieten nu het nog kan dus. Want voor je het weet klinkt de nieuwe C 63 AMG niet meer luider dan een leasingdiesel.
Recente reacties
Meer laadpalen en betalen met bankkaart: zo gaat de EU elektrisch rijden stimuleren
Je moet toch helemaal niet hard zoeken naar snelladers waar je kan betalen met bankkaart? Buiten...
Door this 20 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Ga jij deze auto dan nog kopen? Want in België ga je deze denk ik bijna niet zien rondrijden....
Door this 21 uur geleden
BMW X3 preproductie teaser (2024)
Oef!! Eindelijk goed nieuws! Model begint te beteren qua aërodynamica en esthetiek en geen full...
Door Emmy Moens 1 dag geleden
Vraag: durf jij nog een dieselwagen kopen?
Idd makker. Toch 1 iemand die het systeem doorheeft. Lees de regering.
Door Jurgen 2 dagen geleden