Geen 10 procent, maar 25 procent. Dat is het aandeel van de e-208 in de voorlopige verkoop van de nieuwe 208, zegt Peugeot-CEO Jean-Philippe Imparato.
Dat is dubbel goed nieuws voor Peugeot: zodra de e-208 10 procent van de verkoop van de nieuwe 208 uitmaakt, is hij winstgevend voor de Fransen. Tegelijk helpt een groter aandeel elektrische auto’s in de race naar de CO2-deadline van 2020.
Volgens Imparato is het te vroeg om met zekerheid te zeggen of de vraag effectief groter is dan verwacht, of het gaat om een vertekend beeld door het groter aandeel early adopters. Als de grote vraag blijft aanhouden, zal Peugeot wellicht zijn productiecapaciteit moeten herzien. Op dit moment is daar maar maximum 20 procent van voorzien voor de e-208.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 15 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden