De saga tussen de Tesla Model S en Porsche Taycan krijgt een nieuw hoofdstuk. Een dragrace van Top Gear zette Elon Musk zodanig op zijn paard dat hij prompt 50 pk extra voorziet voor de Model S.
Eerder schopte een Duits magazine Musk al tegen de schenen door naar verluidt een oudere versie van de Tesla Model S het te laten opnemen tegen de nieuwe Porsche Taycan. De Model S moest daardoor [het onderspit delven](Eerder schopte een Duits magazine Musk al tegen de schenen door naar verluidt een oudere versie van de Tesla Model S het te laten opnemen tegen de nieuwe Porsche Taycan. De Model S moest daardoor het onderspit delven, waarna Musk zijn zinnen had gezet op de rondetijd van de Taycan op de Nürburgring. ), waarna Musk zijn zinnen had gezet op de rondetijd van de Taycan op de Nürburgring.
Recent zetten ook de Britten van Top Gear de nieuwe Porsche Taycan tegen de Model S Performance. Opnieuw klopte de Duitser de Amerikaan nipt in de sprint, al kwam er massaal commentaar dat Top Gear het spel niet eerlijk speelde. Het had de Model S immers in de batterijsparende “Range Mode” gezet die het vermogen beperkt, terwijl het voor de Taycan wel de launch mode gebruikte.
Hoewel Top Gear die beschuldiging ontkent, tweette Musk dat de Model S er via een software-upgrade binnenkort 50 pk aan piekvermogen bij krijgt. Genoeg om de Porsche Taycan Turbo S duidelijker te kloppen in sprintraces, aldus Musk. De saga wordt ongetwijfeld vervolgd wanneer Tesla zijn testritten op de Nürburgring heeft afgerond. Al ziet het er niet naar uit dat een officiële Ringrecordpoging nog voor dit jaar gaat zijn.
Drag Race Times analysis is correct. Also, there’s a software upgrade for Model S coming out that increases peak power by 50HP, so Model S should beat Porsche Taycan Turbo S by a wider margin in 0 to 60 & 1/4 mile races.
— Elon Musk (@elonmusk) 31 oktober 2019
Recente reacties
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 16 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 20 uur geleden
Dit is de beste EV die je momenteel kan kopen, aldus Test Aankoop
Dit moet haast wel een advertorial zijn. In vrijwel elke uitgebreide test is de conclusie dat je de...
Door Ruud 21 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Die belasting is wel eenmalig, beetje vergelijkbaar met de BIV hier. Met als grootste verschil dat...
Door this 21 uur geleden