
Audi wil verdergaan met kosten besparen en daardoor moeten er geknipt worden in het personeelsbestand. Die kostenbesparing zou de winst moeten opkrikken. Het Duitse merk onderhandelde eerder al met de vakbonden.
Niet alleen de grotere winst zou deel zijn van het resultaat, door kosten te besparen wil Audi ook efficiënter gaan werken en marktaandeel terugwinnen op BMW en Mercedes-Benz.
nieuwe technologie
Het bedrijf maakte afspraken rond de afvloeiingen met het personeel. Zo krijgen de 50.000 overblijvende werknemers in de productieunit in Ingolstadt en Neckarsulm garanties dat ze hun job kunnen bhouden tot 2029. Ook gaat Audi 2.000 nieuwe banen creëren op technologisch vlak en rond elektrische auto's.
Volgens topman Bram Schot wil Audi op deze manier de structurele problemen binnen het bedrijf te lijf gaan om zo het bedrijf klaar te maken voor toekomstige uitdagingen. Voor de Belgische Audi-productievestiging in Brussel heeft het nieuws geen directe gevolgen.
Recente reacties
Loopt Tesla voor op productie Model Y?
en zo slagen ze er telkens weer in om in de actualiteit te blijven. voor je het weet zijn we weer...
Door andre123 45 min geleden
Moet dat nu, jongens? Spofec verbouwt Rolls-Royce Phantom
Moet dat? Het zal nog niet zijn zeker! Waar ga je anders mee moeten toekomen aan de voetbalclub?...
Door Adriaan 1 dag geleden
EuroNCAP crasht er nog eens 12
"Voetgangerveiligheid en rijhulpsystemen, of eerder een gebrek daaraan, zijn de boosdoeners." Wat...
Door FLP 1 dag geleden
Niet Mercedes, Bentley of Tesla heeft veiligste auto ter wereld, wel Mazda
Mijn volgende wagen
Door Berre 1 dag geleden