Audi wil verdergaan met kosten besparen en daardoor moeten er geknipt worden in het personeelsbestand. Die kostenbesparing zou de winst moeten opkrikken. Het Duitse merk onderhandelde eerder al met de vakbonden.
Niet alleen de grotere winst zou deel zijn van het resultaat, door kosten te besparen wil Audi ook efficiënter gaan werken en marktaandeel terugwinnen op BMW en Mercedes-Benz.
nieuwe technologie
Het bedrijf maakte afspraken rond de afvloeiingen met het personeel. Zo krijgen de 50.000 overblijvende werknemers in de productieunit in Ingolstadt en Neckarsulm garanties dat ze hun job kunnen bhouden tot 2029. Ook gaat Audi 2.000 nieuwe banen creëren op technologisch vlak en rond elektrische auto's.
Volgens topman Bram Schot wil Audi op deze manier de structurele problemen binnen het bedrijf te lijf gaan om zo het bedrijf klaar te maken voor toekomstige uitdagingen. Voor de Belgische Audi-productievestiging in Brussel heeft het nieuws geen directe gevolgen.
Recente reacties
Opinie: Nee, we moeten Audi Vorst niet redden met belastinggeld
Als men audi wil redden.waarom lukte dat niet met ford genk???. Brussel is belangrijker dan Brussel.
Door Cortinovis 6 uur geleden
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden