
Mercedes investeert niet langer in passagiersmodellen op waterstof. “Te duur”, zo klinkt het in Stuttgart. In plaats daarvan zetten de Duitsers in op waterstof voor vrachtvervoer.
Hoewel het meer dan 30 jaar sleutelde aan waterstofauto’s, ziet Mercedes niet langer brood in de alternatieve aandrijflijn. Een waterstofauto is te duur, aldus de constructeur, waardoor de investering zich niet kon vertalen in een aantrekkelijke verkoopprijs.
Op dit moment heeft Mercedes alleen de GLC F-Cell als enige waterstofmodel, die slechts in een beperkte oplage geproduceerd wordt en verkrijgbaar is. Die productie wordt nu stilaan afgebouwd, en er komt geen opvolger. Daarmee blijven alleen Hyundai, Toyota en BMW over die nog actief in waterstof investeren.
Wel wil Mercedes waterstof nog toepassen op vrachtvervoer. De Duitse constructeur heeft een joint venture opgericht met de Zweedse constructeur Volvo en bundelt voortaan al zijn waterstofactiviteiten in toepassingen voor de transportsector en zware voertuigen.
Recente reacties
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
En de mustang kan je volgens mij enkel nog nieuw met de V8 kopen. €3500 jaarlijkse rijtaks,...
Door GLENN 14 uur geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
Liefst geen van beide
Door Pieter E 1 dag geleden
Rijtest: BMW 220i Coupé (2023)
Idd de betere keuze maar op de Toyota site staat dat het model uitverkocht is. Daar sta je dan.
Door Jos D. 1 dag geleden
Vraag: liever trajectcontroles of flitspalen?
kamp zoweinigmogelijkcontrole maar als het dan toch moet kamp trajectcontrole
Door Jan De Groote 1 dag geleden