BMW België is, net zoals alle andere automerken, klaar om vanaf 4 mei haar dealernetwerk stelselmatig opnieuw op te starten. Daarbij zal de focus bij het Duitse merk vooral op digitalisering en mondmaskers liggen. Hopen mondmaskers. 200.000 exemplaren om exact te zijn.
In navolging van de aanbevelingen van de Veiligheidsraad vorige week mogen in principe garages en dealers vanaf 4 mei terug de deuren open doen. Op dat moment nog voor B2B-klanten, vanaf 11 mei zijn potentieel alle klanten terug welkom bij een dealer. BMW toont ons alvast een blik op hoe zo'n heropstart er uit kan zien. Even vrijblijvend de dealer binnen springen? Dat zal eerder uitzondering dan de norm worden.
Desinfectie alom
BMW laat namelijk weten dat het het de gezondheid van haar werknemers bij de concessiehouders als grootste prioriteit ziet. Daarom zal het maar liefst 200.000 mondmaskers gaan verdelen over het dealernetwerk van BMW en MINI. Daarnaast voorziet het merk ook nog handschoenen, beschermende folies op stuur en versnellingspoken van de geëtaleerde wagens, plexiglas aan de receptie en een verdere digitalisering. BMW vraagt ook om als klant een afspraak te maken, om zo wachtrijen te vermijden. Zeker initieel.
Heb je trouwens geen idee wat BMW met die digitalisering bedoelt? Wel, als voorbeeld geeft het online bestellingen aan of betalingen via QR-codes en haar 24/7 service-app waar elke BMW- en Mini-klant toegang tot heeft. Daarnaast laat het merk weten dat je 24 uur per dag je auto kan afleveren voor nazicht en kan vertrekken (op aanvraag) met een vervangwagen die gedesinfecteerd werd en waarvan de ontsmette en verpakte sleutel in een gecodeerde kluis ligt. Ook bij het afleveren en ontvangen zal BMW alle wagens desinfecteren.
Tenslotte laat BMW België weten dat indien de Veiligheidsraad de komende dagen of weken de adviezen met betrekking tot de heropstart zou herzien, ze deze als verantwoordelijke organisatie strikt zal opvolgen in het belang van de gezondheid van haar medewerkers en klanten.
Recente reacties
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 18 uur geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 1 dag geleden
Opel roept 120.000 Astra's en Zafira's terug wegens claxonprobleem
Bij mij nu ook het probleem met mijn zafira b. Niets werkt meer op het stuur. Wat nu.
Door Linze Hoekstra 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
Ik zie de You versie staan voor 20.530€ (incl BPM), dat is een verschil van 5500€ , in Vlaanderen...
Door John 1 dag geleden