Duitse EV-premies laten je twee jaar gratis Renault Zoé rijden

Renault Zoé subsidie premie Duitsland gratis

Bij ons mogen de premies voor de particuliere aankoop van elektrische auto’s afgeschaft zijn, bij onze oosterburen denken ze daar anders over. De Duitse overheid is immers gul met premies, waardoor een schrandere Renault-garagist aan het rekenen is geslagen.

Wie bij de Duitse Renault-dealer Koenig een Zoé een R110 in de versie Life leaset, kan dat dankzij de overheidssubsidies twee jaar lang gratis doen. Er zijn slechts twee voorwaarden aan verbonden: je moet een commerciële klant zijn (lees: een zakelijke rijder), en je betaalt eigenlijk alleen een eenmalig bedrag van 209,24 euro om de auto klaar te maken.

De aanbetaling van 3.100 euro dekt de Renault-garagist met een milieupremie van 3.000 euro en een AVAS-premie van 100 euro. Dat laatste krijg je van de Duitse overheid als je auto voorzien is van een acoustic vehicle alert system. Daarna betaal je twee jaar lang een maandbedrag van 125 euro, in totaal 3.000 euro. Dat bedrag kun je van de staat terugvorderen via een innovatiepremie.

Te populair

Huur van de batterij en onderhoud zijn gedurende de leasingperiode inbegrepen, banden niet. Op het einde van de leasingperiode ruil je de Zoé gewoon in, en dan heb je twee jaar gratis gereden. De actie van de Duitse garage was zo populair dat het aanbod in een mum van tijd besproken was.

Laatst gepubliceerd

Reacties (2)

Plaats een reactie
Adriaan 14:04
afbeelding van Adriaan

En zolang die gigantische ev premies niet verdwijnen zal de prijs van een gemiddelde elektrische auto ook niet omlaag gaan... Dit is gewoon het subsidiëren van autofabrikanten.

Waxweazel 16:14
afbeelding van Waxweazel

Eigenlijk is dit de enige juiste conclusie.
Als men eens zou hoger belasten op "te dure" auto's, dan pas zou men de prijs van EV's heel snel naar beneden halen. Gewoon een extra of hogere taks op een auto van bepaalde klasse of grootte die boven een bepaald bedrag gaat.
Een EV uit een de B-klasse (Clio, 208, Polo ..) zou niet meer mogen kosten dan een extra luxe versie van uit de C-klasse (Megane, Golf, 308 ..)

Uw reactie

Recente reacties

Laatste rijtesten

Alle rijtesten

Laatste reportages

Alle reportages

Laatste nieuws

Alle nieuws