Met onder meer de Peugeot e-208 en Opel Corsa-e heeft de Franse PSA-groep een compact elektrisch platform, e-CMP. Tegen 2023 moet daar een groter platform bijkomen voor het C- en D-segment. Een Peugeot e-5008 die 650 kilometer ver geraakt? De Fransen zeggen van wel.
De Franse PSA-groep wil een versnelling hoger schakelen in zijn ombouw naar elektrificatie. Naast platformen die zowel een klassieke verbrandingsmotor krijgen als hybride aandrijvingen moeten er ook volledig elektrische platformen komen. Tegen 2023 omvat dat ook een platform voor het C- en D-segment.
Dat platform zou de naam eVMP meekrijgen, “Electric Vehicle Modular Platform”. Het zou plaats moeten bieden aan batterijen met een capaciteit van 60 tot 100 kWh en een rijbereik van 400 tot 650 WLTP-kilometer, afhankelijk van de batterijcapaciteit en het koetswerk. Volgende generaties van de Peugeot 308, 3008 en 5008 zouden dus wel eens deze basis kunnen gaan gebruiken.
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 20 uur geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 1 dag geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden