Bij Lamborghini neemt de Duitser Stephan Winkelmann het roer over van de Italiaan Stefano Domenicali. Die keert terug naar de Formule 1, terwijl Winkelmann tegelijk CEO blijft van Bugatti. De Duitser had tussen 2005 en 2016 al eens de leiding over het Italiaanse sportwagenmerk.
Voor de 56-jarige Winkelmann is het al de derde nieuwe job in amper vier jaar tijd. Begin 2016 stond hij immers nog aan het roer bij Lamborghini, het sportwagenmerk dat hij op tien jaar tijd groot en winstgevend had gemaakt. De Duitser introduceerde er onder meer de huidige Aventador en Huracán, en stond mee aan de wieg van de Urus, de eerste SUV van Lamborghini.
In het voorjaar van 2016 verkaste Winkelmann naar Audi, waar hij aan het hoofd kwam van Audi Sport, het vroegere Quattro. Na amper anderhalf jaar dienst werd de Duitser naar Molsheim geroepen, om daar CEO te worden van Bugatti. Die rol blijft hij nog steeds vervullen, maar zal hij vanaf januari combineren met die van CEO bij Lamborghini.
Winkelmann volgt er de Italiaan Stefano Domenicali op, die terugkeert naar de Formule 1. In de wandelgangen wordt er al langer gefluisterd dat de Volkswagen-groep zijn luxedochters Bugatti en Lamborghini los wil weken om te besparen en te kunnen investeren in de productie van elektrische auto’s.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 42 min geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 3 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 6 uur geleden