
Het merk ziet het helemaal zitten.
In 2017 kondigde het Britse merk TVR aan dat het werkte aan een wederopstanding. De constructeur van rudimentaire sportwagens die een laag gewicht combineren met beestachtig krachtige motoren en een chassis dat niet helemaal uitontwikkeld is ging in zijn geschiedenis al een paar keer failliet, maar de naam doet veel autoliefhebbers nog steeds dromen. De nieuwe start heeft al de nodige moeite en geld gekost en ook nu heeft het merk weer moeten lenen om überhaupt het productiestadium te kunnen halen. Een lening van 2 miljoen pond met borgstelling door de Britse regering moet TVR het laatste nodige duwtje geven om de fabriek op te kunnen starten, zodat de eerste leveringen in 2022 zouden kunnen beginnen. Het eerste model wordt de Griffith, die duidelijk trouw blijft aan het oorspronkelijke concept van het merk. De composietstructuur van de auto, die is ontwikkeld door Gordon Murray, moet het gewicht net onder de 1.300 kilo houden, en in de neus komt een atmosferische 5.0-V8 van Ford die zo’n 520 pk zou ontwikkelen. Resultaat: 0 naar 100 km/u in “minder dan 4 seconden” en een top van 320 km/u. Bovendien claimt TVR dat de Griffith van bij de start is ontwikkeld voor een eventuele hybride aandrijving, al zou die pas later volgen. Eerst moet het bedrijf nog verschillende leningen terugbetalen. Dat zou echter geen probleem moeten zijn, zo klopt TVR zich op de borst, want het eerste productiejaar, goed voor 40 miljoen pond aan bestellingen, is al volledig uitverkocht.

Recente reacties
Start-stopsysteem nefast voor levendsuur motor?
Danny, probeer jij maar eens een auto te kopen waar die rommel niet opzit. Bochtverlichting... bij...
Door Willy Beyers 16 uur geleden
Leasemarkt verwacht omschakeling van diesel naar benzine
Bij inruil wagen krijg je ook meer terug dan bij een benzinewagen , zeker met een lage km-stand.....
Door Jeff 21 uur geleden
Rijtest: Mercedes-AMG GLA 45 S (2021)
oké hier ben ik echt wel fan van... dit in AMG is ook zoooveel beter/leuker dan de zoveelste A45...
Door Yannick 1 dag geleden
Zie je wel: dit is Citroën Ë-Berlingo (2021)
En hoe spreek je die ë van ë-hybride dan juist uit? "ei"-hybride, moet het dan zoiets zijn?
Door Adriaan 2 dagen geleden