Voor 1.700 euro haal je nu een heuse gamingstoel van Porsche en Recaro in huis. En als je dat duur vindt, weet dan dat het Duitse sportwagenmerk al in 2016 de Porsche Office Chair RS uitbracht voor een kleine 6.000 euro...
Porsche en Recaro werken al sinds de jaren '60 samen voor het zitmeubilair van de 356 en de 911 en later ook van de andere modellen zoals de Cayman GT4 Clubsport. Maar Recaro maakt sinds 2016 ook gamingstoelen, die populair zijn geworden dankzij de explosie van de game-industrie en de promotie ervan door gamestreamers. Ter gelegenheid van de virtuele 24 uur van Le Mans, waar Max Verstappen zijn geduld verloor met de organisatie, hebben Porsche en Recaro dan ook hun nieuwste samenwerking binnen de gamingwereld voorgesteld.
Officiële stoel van het Porsche-simracingteam
De Recaro x Porsche Gaming Chair is een gelimiteerde reeks van slechts 911 exemplaren. Het model is gebaseerd op de Recaro Exo Platinum, een ergonomisch gevormde stoel in kuipzetellook met een ademende stof, uitgebreid instelbare armsteunen en een basis uit aluminium. De stoel is gemaakt voor "lange afstanden en heel wat ronden", maar een bureaustoel op wielen ga je natuurlijk niet gebruiken om te simracen. Het is wel de officiële stoel van het Porsche-simracingteam, met de wit-zwart-rode kleurstelling van het merk.
De Recaro x Porsche Gaming Chair wordt gemaakt in Duitsland en kan je kopen bij de Porsche-dealer, in Porsche Design-winkels of via de webshops van Porsche en Porsche Design. Een Belgische prijs vinden we niet direct, maar in Duitsland kan je een exemplaar kopen voor 1.699 euro. En als je niet wil bijbetalen voor een Porsche-logootje op je stoel, kan je de Recaro Exo Platinum ook zo kopen voor 1.249 euro in verschillende kleurstellingen... Veel geld voor een gamingstoel, maar volwaardige ergonomische bureaustoelen kosten vaak meer.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 6 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 6 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 23 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden