Ooit was de Cayman een 911 voor de mensen die er het geld niet voor hebben. Ondertussen is de instap-Porsche uitgegroeid tot een machine dat in S-trim even snel is als de 911 Carrera, voor bijna de helft van de prijs. Waarom zou je dus voor een standaard 911 gaan als je voor dat geld een tot de nok met opties volgestoken 718 Cayman hebt? Laat het gevecht beginnen!
Door kwatongen werd de Cayman altijd beschreven als een zwak alternatief voor de 911. Andere tongen hebben het dan weer over het feit dat de Cayman eigenlijk veel homogener in elkaar is gestoken dan die negenelf (denk maar aan de échte middenmotor). Met z'n zopas voorgestelde facelift wordt de 718 Cayman weer wat sneller. Een sprint naar de honderd in 4,2 seconden om exact te zijn en laat dat nu net even snel zijn als de 911 Carrera.
Straf, want hoewel beide tegenwoordig aan de turbo hangen, doet de Cayman het met twee cilinders en wat longinhoud minder. Tocht pronkt hij met 350 pk op z'n fiche, terwijl dat van de 911 op 370 pk steekt. Daar stopt het trouwens niet bij, want de Cayman S vertrekt bij de Porsche-dealer vanaf 66.792 euro, de 911 Carrera doet dat vanaf 99.835 euro. Laat daar net het fijne in zitten, want maak je een onlogische kwinkslag, dan heb je eigenlijk nog 33.000 euro aan budget over om je Cayman S uit te dossen, waardoor je eigenlijk een full-option exemplaar kan samenstellen met zelfs een exclusieve lakkleur, al even exclusief leder, sportuitlaat en lekkere sportstoelen.
Maar de vraag van 100.000 euro dus:
Wat kiezen jullie, een instap 911 Carrera, of een full-option 718 Cayman S?
Recente reacties
Verkoop luxemerken stuikt in elkaar in Zuid-Korea wegens... groene nummerplaten?!
Hier die regel invoeren heeft weinig nut. Je kan er hier toch al standaard vanuit gaan dat 90% van...
Door FLP 1 dag geleden
Brussel beboet op snelheid zonder dat er meting aan te pas komt
Deze "wettelijke mogelijkheid" zit toch wel in een erg grijze zone. Doe maar eens een test. Laat...
Door Marc 1 dag geleden
Dit wordt de nieuwe BMW X3… en die komt er niét meer als elektrische iX3
Gaat BMW nu echt niet leren uit de fouten van Mercedes? De EV's een futuristisch design geven is...
Door this 2 dagen geleden
Opgepast, Dacia: nieuwe Citroën C3 op benzine kost minder dan 15.000 euro (2024)
c3 electro , geen trekhaak mogelijk, tenminste in belgie. in Nederland dan weer wel. europa....
Door paul 2 dagen geleden