Beste Nidas. Wil jij nu zeggen dat de werknemers niet hard moeten werken? Die doen ook dagen van 12u en meer, zo zijn er meer dan je denkt. Risico's nemen ja dat is waar maar ze hebben wel een ruggesteun voor hun risico's namelijk BTW en belastingen. Het is toch niet normaal dat een zelfstandige ondanks een rijkelijke levensstijl op 10/15 jaar binnen is terwijl een middenklasse loontrekkende nooit binnen zal zijn. Als je gewoon de uurlonen bekijkt van een zelfstandige die bij jou thuis iets komt doen val je achterover en pas op dan reken ze al een redelijk voorrij bedrag aan. Zoals je zegt ze nemen risico's en ze mogen gerust meer verdienen maar hou het eerlijk aub! In Vlaanderen is het gemiddelde loon ongeveer 3700€ maw een loontrekkende verdient bruto pakweg 20 a 25€, daar gaat dan een aanzienlijke (bijna de helft) som sociale bijdrages van af. Waarom moet een zelfstandige daar een veelvoud van verdienen, de aanrij kosten zijn al snel 100€ zonder dat ze iets gedaan hebben om van het aangerekende uurloon maar te zwijgen? Hij betaald ook nog veel minder sociale bijdrages, wordt dankzij dat bij wijze van spreken slapend rijk ivm een loontrekkende en op het einde van de rit gaat hij van de toren roepen dat hij maar weinig pensioen krijgt. Pas op want hun pensioen ligt op ongeveer 1500€ wat eerlijk gezegd alweer heel weinig verschil is met iemand die 40 jaar lang loontrekkende was.... ja het is vandaag een top topic in België maar het minimum pensioen voor een loontrekkende is 1500€..... waarom klaagt die zelfstandige dan nog? Nee het fiscale landschap is totaal verkeerd gegroeid en net dat wil ik aankaarten. Ik ben niet jaloers op een zelfstandige en tevreden met wat ik heb maar ik vind het erg als ze opscheppen over wat ze allemaal kunnen aftrekken en kopen aan verlaagde BTW, hoe rijkelijk ze leven en dan op het einde toch alweer gaan klagen.... Zoals gezegd het fiscaal landschap moet gewoon eerlijker!
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen