EV's mogen in Belgie even goed een trekhaak hebben, alleen kiezen de fabrikanten er voor verschillende redenen voor om geen max toegelaten sleep gewicht op te nemen op het homologatie attest. Mooi voorbeeld hiervan: vroeger in 2010 kon je een ford focus econetic bestellen, die mocht geen trekhaak hebben. Je kon de motorisch identieke 1.6 diesel bestellen zonder de econetic, waar wel een trekhaak op mocht. Het verschil zat hem door de mogelijkheid te ontnemen van die trekhaak mocht ford de econetic versie verkopen met een gemiddeld co2 uitstoot van een paar gram lager dan de niet econetic versie. Bmw heeft dat ook gedaan. En zo zullen er nog veel voorbeelden en redenen zijn. Ergens zal er bij citroen een afweging gemaakt zijn dat de vraag naar trekhaak op dit model niet hoog genoeg zijn om met trekhaak te laten homologeren. Niet vergeten dat Nederland geen gebruik maakt van een vergelijkbaar gelijkvormingsattest zoals Belgie of Duitsland wel doen. Maar technisch/wettelijk zal het perfect mogelijk zijn om die ook met trekhaak op de baan te krijgen in Belgie. Toyota met hun hybrides zijn ook trouwens een mooi voorbeeld, eerst mocht het niet, dan wel op bepaalde modellen, is gewoon een keuze van toyota geweest die probeert de markt in te schatten.
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen