Autonieuws: Varia

Vraag: Is BMW haar design-mojo kwijt?

Ze verkopen nog steeds als zoete broodjes, BMW's. Toch komen er uit verschillende hoeken berichten dat het merk wat zit vastgeroest. Wat vinden jullie van de huidige BMW line-up? Spannende bolides, of is het merk haar design-mojo kwijt?

Vlaggenschepen zijn goede indicatoren om te zien hoe een merk de komende jaren zal varen qua designtaal. Bij de vorig jaar gelanceerde 7 Reeks kan je niet van een revelatie spreken. Niet onze woorden, wel die van de verkoopcijfers, want Mercedes verkoopt 40 procent meer S-klasses en is BMW voorbijgestoken in de totale verkooplijsten. Wat ons noopt te zoeken naar een achterliggende reden.

Die kan wel eens te vinden zijn in de huidige designtaal. Want na de eerst felbesproken 'Bangle-generatie' is het tegenwoordig allemaal wat braver en statiger. Een kritiek die we mee dan eens horen aan de cafétoog. Terecht?

Is BMW haar design-mojo kwijt?

Reactie toevoegen

Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.

Inloggen