Japanse autobouwer Honda zit wat in het slop. Daarom heeft het besloten achter de schermen stevig te werken aan een revival voor het merk die vanaf 2025 in moet gaan. Met een focus op EV's, een nieuwe designtaal en een compleet getransformeerde gebruikservaring.
Het ooit zo innoverende Honda loopt de laatste jaren wat ter plaatse. Dat moet zonder twijfel pijn doen bij CEO Toshihiro Mibe, een man die doorheen zijn carrière verantwoordelijk was voor enkele van de meest iconische motoren die het Japanse merk ooit heeft gemaakt. Er is echter licht aan het einde van de tunnel, want achter de schermen is Honda zichzelf volop aan het heruitvinden.
Focus op EV, uiteraard
Die revival staat gepland voor 2025 en met het Japanse merk terug op de kaart zetten. Hoe het daar voor wil zorgen? Door een eigen ontwikkeld platform te lanceren specifiek voor de Noord-Amerikaanse markt voor grote elektrische auto's. Honda doet het van oudsher goed aan de overkant van de oceaan en mikt in de toekomst dus duidelijk op die markt.
Een platform is natuurlijk niets zonder modellen, dus ook dat heeft Honda in de pijplijn zitten. Nieuwe modellen met een nieuw design en compleet nieuwe gebruikservaring in het interieur. Of in mensentaal: Honda wil dat haar interieurs meer weg hebben van een smartphone. Of nog duidelijker: Honda wil Tesla achterna. Hét succes van de toekomst zal volgens Honda echter gevonden worden in de batterijen. Het Japanse merk mikt volop op een nieuwe generatie lithium ion-batterijen, semi-solid-state batterijen en solid-state-batterijen. Het doel? Tegen 2030 wil Honda 2 miljoen EV's verkopen wereldwijd.
Reacties
door Jan
1 jaar geledendoor Wim Verhaegen
1 jaar geledendoor Bart Vandewalle
1 jaar geledendoor Koen
1 jaar geledenReactie toevoegen
Je moet ingelogd zijn om reactie te plaatsen.
Inloggen