Mooi in tred met de Duitse norm krijgt de huidige generatie A6 vier jaar na zijn lancering een facelift. Wat er zoal te rapen valt? Wij deden de test met de voor leasing belangrijke 2.0 TDI Ultra.
Het was even wachten, maar nu heeft het merk met de vier ringen opnieuw een speelkameraadje voor de Mercedes E-Klasse en de BMW 5 Reeks. Wie laatst lacht, best lacht?
Je zou maar wat gek zijn als je van je premium middenklasse berline geen breakversie maakt. Gek zijn ze bij Audi vooralsnog niet, en dus is hier de Audi A6 Avant.
Autofans zijn er in alle soorten en maten. Voor de vierde keer laten we de lezer zelf aan het woord over zijn auto in onze Vrijdag Fandag-rubriek. We trappen af met een kilometervreter van Duitse makelij.
Audi gaat met de grove kam door zijn gamma. Zeg namelijk maar vaarwel aan de A6 met verbrandingsmotor, al blijft de naam op zich wel bestaan. Die gaat kleven op deze A6 e-tron, die er eveneens komt als break en als sedan… Of liever: als Sportback, want diens gladde coupékoets leveren flink wat rijbereik op.
In 2024 zal Audi een elektrische versie van de A6 Avant lanceren. Wij konden exclusief al eens kijken naar de A6 Avant e-tron Concept, een voorproefje dat stiekem al 95% van het uiteindelijke productiemodel toont.
Wie fantaseert er soms niet over het samenstellen van een eigen droomgarage? Als je de droom ooit kunt omzetten in realiteit, dan hoort er zonder enige twijfel ook een Audi Avant met RS-insigne in die garage te staan. Maar ga je dan voor de RS 4, of toch de RS 6? We lieten het de RS 4 Avant 25 Years en RS 6 Avant GT onderling uitvechten. Het antwoord is niet zo voor de hand liggend als je vermoedt.
Juicht! Audi plant een elektrische break en doet ons nu al watertanden met de conceptversie. De A6 Avant E-Tron Concept is een bijna 5 meter lange break die mikt op 700 kilometer rijbereik.
Op termijn zal Audi haar gehele gamma elektrificeren. Daar hoort uiteraard ook een stationwagen bij. Hoewel Audi nog niet plaagt met een elektrische station doen wij het alvast wel. Maken of kraken, deze A6 Avant e-tron?
Audi trekt volgend jaar het doek van een compleet elektrische generatie A6. Voor de stekker zijn introductie maakt, gaat de RS 6 nog één keer benzineslurpend van het paadje in Performance-trim. Een 630 pk sterke musclecar in familiepak? Zo zien we ze graag!
'Lichte vracht', twee woorden die menig fiscaal voordeel weten op te wekken in autoland. Audi weet dat blijkbaar ook maar al te goed en biedt de optie aan op de facelift van de A6 Avant om hem om te bouwen voor klanten.
Al twee decennia is de Audi A6 een vaste waarde bij de hogere kaderleden van Vlaanderens meest succesvolle ondernemingen. De nieuwe generatie moet de zakenberline binnenbrengen in de digitale wereld en tegelijk laten herrijzen uit de assen van dieselgate. Autofans ging op pad... met de dieselversie.
Met de A6 Allroad is er opnieuw een avontuurlijke variant bij de A6 familie. Wij zochten uit of er meer dan marketing zit achter de plastic beschermonderdelen en het Quattro-systeem .
Groot waren onze ogen toen Audi de drie letters 'TDI' toevoegde aan de sportievere A6, de S6. Zuchten deden we toen bleek dat ze het om uitstoottechnische redenen deden. Wat is de toegevoegde waarde van de diesel dan?
Vol gas naar Duitsland met de Audi A4 Avant G-Tron, we zagen er de humor wel van in. Maar hoe reisproof is zo'n stationwagen op aardgas nu echt? Rij met ons mee.
Na vijf generaties kan de Audi A4 uitpakken met een ondertussen al rijke geschiedenis. En zoals die geschiedenis dicteert lanceert Audi ook een Avant-variant van haar middenklasser die het tegenwoordig rooit met 252 pk uit een viercilinder. Ooit een cijfer voorbehouden aan de S4. Daardoor de ideale reispartner, deze go-faster A4 Avant?
Afgelopen jaar was het exact twintig jaar geleden dat Audi zijn allereerste A6 Allroad lanceerde. De verhoogde break, die toen nog als Allroad Quattro door het leven ging, combineerde een ruigere aankleding met bescheiden terreinprestaties. Wat de A6 Allroad vandaag biedt?
In 2011 verbaasde BMW vriend en vijand toen het de compacte elektrische i3 op de markt bracht. Wist je echter dat BMW in 1991 al rondliep met het idee om een compacte EV op de markt te brengen? Maak kennis met de E1!
De Audi A6 draait alweer een drietal jaren mee en hoewel er intussen wat nieuwe motorversies bijkwamen, vonden ze het in Ingolstadt toch tijd voor een facelift. Volgens het bekende recept voegden de designers nieuwe koplampen toe en ook de uitlaten werden strakker getrokken.
Audi heeft zijn opvolger voor de A4 klaar maar die gaat niét A4 heten. In de plaats daarvan kleeft er straks ‘A5’ achterop een berline en break met verbrandingsmotoren want de A4-naam wordt voorbehouden voor een EV. Morgen al krijgen we de nieuwe A5 te zien, en dat is niet het enige dat eraan zit te komen.
Recente reacties
Deze getunede Ferrari Purosangue gaat er gewoon los over
Wauw! Ben al geen fan van Mansory. Altijd een beetje TE en dit slaat alles… spuug lelijk.
Door Carlos 21 uur geleden
Dit is de laatste auto die je met cd-speler kan kopen… maar niet meer voor lang
Zelf ben ik aan het wachten op de eerste auto waarin je vinyl kan afspelen...
Door JL 1 dag geleden
Zelfrijdende Mercedessen worden eindelijk écht bruikbaar in Duitsland
Klinkt al heel goed. Als je echt andere dingen kan doen, is die 95km/u al helemaal niet slecht.
Door JL 1 dag geleden
Ineos stopt al zijn productie... en daar kan het zelf niet aan doen
Mij lijkt dat er in dat geval toch wel een tijdelijke oplossing te bedenken zou zijn om de...
Door Peter Koppens 2 dagen geleden