Mazda deelde eerder al mee dat de Mazda 2 een facelift krijgt. Behalve de esthetische wijzigingen werden ook wat aanpassingen aan het motorengamma gedaan, zodat de wagen voldoet aan de Euro5-normen. Opvallend daarbij is dat de 1.4 CDVi uit het aanbod verdwijnt. De 1.3 benzinemotor met 75 pk is de instapper, de krachtiger variant heeft nu 84 pk, 2 meer dan vroeger. Hij verbruikt nu 5,1 l /100 km en stoot 119g/km CO2 uit.
De 1.5 ziet 1 pk verdwijnen, hetgeen het totaal op 102 pk brengt. Deze stoot 135 g/km CO2 uit. In optie is een automaat verkrijgbaar, die de uitstoot laat stijgen naar 146 g/km.
Wie wil dieselen in de Mazda 2, wordt wat benadeeld bij de Japanners. Zoals gezegd is de voordelige 1.4 CDVi met 68 pk uit het gamma verdwenen, waardoor nu enkel de 1.6 overblijft. Met zijn 95 pk is hij goed voor een normverbruik van 4,2 l / 100 km. De CO2-uitstoot in deze versie bedraagt 110 g/km. Wie absoluut wil dieselen, moet niet alleen voor de 1.6 gaan, deze wagen is in tegenstelling tot zijn benzinebroeders enkel verkrijgbaar als vijfdeurs.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 12 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 12 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden