Volgens Autoweek heeft chief engineer Junichi Furuyama verklaard dat het voor Lexus niet te moeite loont om een dieselmotor te ontwikkelen. Ze kunnen beter al hun pijlen richten op de IS 300h. Die zou onder de 100 g/km CO2 moeten uitkomen.
Er valt veel voor te zeggen. Maar het feit dat er ook geen station variant van de IS op de planning staat, wil zeggen dat de (west-)Europese markt gewoon niet interessant genoeg is voor Lexus. Japanse D-segment sedans/stations hebben immers nooit de volumes van hun Duitse concurrenten gehaald. Op de BMW diesels (die in de Auris gaan komen) kunnen ze alvast niet rekenen. Dat zou een brug te ver zijn voor het merk uit München.
Recente reacties
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Alsof 28000€ zó maar in ieders schuif ligt! Tegen drie jaar verder is het aantal gezinnen dat de...
Door Joseph Jules Van der Eecken 21 uur geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Goede neus, de poep is om te huilen. Stoere SUV maar extreem veel weg heeft van een Jeep. Prima...
Door lips 1 dag geleden
BAM: Nissan lanceert 30 nieuwe modellen tegen 2026
Die Japanners toch, de koningen van de concepten. Veel beloven en weinig geven…. Toyota is in...
Door Elektrisch verhaal 1 dag geleden
KGM Torres EVX aan de prijs, in aanmerking voor Vlaamse EV-Premie?
Verkrijgbaar vanaf 39990 € !
Door Kurt Van De Vyver 1 dag geleden