Een beetje later dan Hyundai, maar wel een concept dat volledig rondom de brandstofcel ontworpen is, dat is de Fuel Cell Sedan. De looks zijn dan ook anders dan wat we gewoon zijn, al durft Toyota dat met alternatieve aandrijvingen wel vaker doen.
Technische gegevens zijn er nog niet, wat dit bericht misschien iets minder interessant maakt voor de techneuten onder ons. Toyota stelt echter wel een radius voorop overeenkomstig met wagens op benzine. Ook voltanken zou Toyota ongeveer even lang duren als bij een benzineauto.
De Toyota Fuel Cell Sedan zal vanaf april 2015 door de Japanners aangekocht kunnen worden, een paar maanden later zien we hem ook in Europa en de VS verschijnen. Voor ons land is het nog even wachten op uitgebreide tankinfrastructuur, al is de komst van de Toyota Fuel Cell Sedan naast de Hyundai ix35 Fuel Cell alweer een extra argument om daar werk van te maken.
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 12 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 15 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 18 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 18 uur geleden