De Jetta - of kortstondig: Bora - valt al een tijdlang niet meer te bestellen in onze contreien. In Amerika kreeg de krachtigste variant, de GLI, zopas een update waardoor de 'Golf GTI met koffer' weer even mee kan.
Belgisch cliënteel krijgt het niet warm van kleine sedans. In andere delen van de wereld zijn die karretjes dan weer immens populair. Het is dan ook daardoor dat wij een Golf GTI hebben (een hatchback), maar geen Jetta GLI (een sedan). In Amerika werd die laatste opgefrist waardoor we toch weer eventjes jaloers zijn.
De Jetta GLI krijgt namelijk een herwerkte voorkant met een grille met honingraatstructuur en stoerder uitgesneden mistlichten. Achteraan werd de bumper iets aangepast en krijg je nog steeds twee einddempers. Motorisch zijn er geen veranderingen. Dat wilt zeggen dat de 2.0-liter TSI vanuit de Golf GTI de oversteek maakt met 210 pk en 280 Nm koppel.
Vinden jullie dit wat, zo'n Jetta GLI/ GTI?
Recente reacties
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 13 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 16 uur geleden
Eerste test: Suzuki Swift (2024)
Suzuki Swift is een fijne wagen om mee te rijden. En niet alleen dat speelt een grote rol, de...
Door PETER KEUSTERS 19 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Leeggewicht van 3085 kg. Totaalgewicht ?? Ik denk dat een rijbewijs C hier verplicht is en...
Door Geert Lippens 19 uur geleden