Lotussen staan nu niet meteen bekend voor hun ruime afmetingen. Hoe Erik Zackrisson er in geslaagd is om de V10 vanuit de vorige generatie BMW M5 onder de carrosserie te krijgen, het is ons een raadsel. Wat we wel weten is dat het resultaat klinkt als een op hol geslagen raket.
De Lotus Exige met V6 rekt eigenlijk al de filosofie van oprichter Colin Chapman tot het uiterste. Die vond namelijk dat een laag gewicht de sleutel was tot rijplezier. Wanneer je die V6 dan nog eens verwisselt door een V10 vanuit een BMW M5, tja...
Je kan het natuurlijk ook anders bekijken, want hoewel dit nu een 'zware' Lotus is geworden waarbij het gewicht vooral op de achteras hangt, kan je dit ook zien als een extreem lichtgewicht E60 BMW M5. Want laat ons heerlijk zijn, alles bij de sedan draaide tenslotte rond de 507 pk & 520 Nm sterke 5.0 V10.
Het ziet en klinkt er alvast uit als de totale waanzin.
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 3 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 4 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 21 uur geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 23 uur geleden