Vanochtend, Belgische tijd, toonde Tesla voor het eerst haar nieuwe Model 3. De hype die er aan voorafging was bijna vergelijkbaar met die van een nieuwe iPhone. Terecht of niet, dat laten we in het midden. Een ding is wel duidelijk: het werkt.
Elon Musk, oprichter en CEO van Tesla, is niet van gisteren. Hij creëert een merk dat tot de verbeelding spreekt en waar early-adopters er alles aan willen en zullen doen om er zo snel mogelijk bij te zijn. Of hoe verantwoord je anders dat mensen wereldwijd enkele dagen in de rij hebben gestaan, buiten voor de deuren van een Tesla Store, om als eerste een Model 3 te kunnen bestellen. En wie dacht een vriendje aan te spreken die vooraan de rij stond was er aan voor de moeite. Zowel online als offline mag je maximaal 2 exemplaren bestellen. No kidding.
De langste lijn werd op video gezet:
Longest line EVER #Model3https://t.co/EafMhK3BDC
— Tesla Motors (@TeslaMotors) March 31, 2016
Tesla maakte gisteren tijdens de lancering bekend reeds 115.000 orders te hebben gekregen. Dat zijn een pak klanten voor een auto die nog steeds niet af is. Want de lancering van de wagen gisteren is een mix tussen concept en productie. De tweede versie volgt binnen enkele maanden en zal dichter bij productie staan.
Tomorrow is Part 1 of the Model 3 unveil. Part 2, which takes things to another level, will be closer to production.
— Elon Musk (@elonmusk) March 30, 2016
Op 2 april tweette Elon Musk dat er al 232.000 wachtenden voor jou zijn. De kans dat er volgend jaar een Model 3 op jouw oprijlaan staat, is dus vrij klein tenzij je eerder deze week al intekende.
Now 232k orders
— Elon Musk (@elonmusk) April 2, 2016
Recente reacties
Supercars opgepast: extreme Ford Mustang GTD komt ook naar Europa
Men Zou beter de 2.3 ecoboost terug hier invoeren.die gewone V8 krijgt men hier nog niet verkocht.
Door Johan waltens 8 uur geleden
Laadpalen in kaart: zo verhoudt België zich tot de buurlanden (2024)
Na 5 jaar elektrisch rijden, stel ik vast dat er inderdaad meer AC-laadpalen zijn dan 5 jaar...
Door David 9 uur geleden
Officieel: elektrische Mercedes G-Klasse pakt uit met vier elektromotoren (2024)
Je hebt dan nog marge van 415kg. Dus geen 4 zwaargewichten meenemen en je zit goed.
Door this 1 dag geleden
Eerste test: Zeekr 001 - Zeekr 'n vast (2023)
Ik heb de auto bekeken in de showroom van Amsterdam. Echt een mooie machine die héél afgewerkt en...
Door Jan VBK 1 dag geleden